luni, 5 mai 2014

Paine neframantata






Ingrediente: 500 gr de faina, un pachet de drojdie, 300 ml de apa sau lapte, 2 lingurite de sare, 1 1/2 lingurita de zahar, 3-4 linguri de ulei de masline
Mod de preparare: 
1. Se pune faina ( eu am folosit faina cu tarate) intr-un vas cu sarea si se adauga la ea drojdia dizolvata in putina apa sau lapte caldut cu zaharul si apoi se adauga peste faina cu restul de lichid. 
2. Se amesteca cu o lingura cat sa se incorporeze apa si toate celelelate ingrediente, se adauga si uleiul de masline si se aseaza totul intr-un vas cu capac la frigider. 
3. Se lasa 20-24 de ore acolo, la frigider, se scoate a doua zi si se rastoarna aluatul din vas pe multa faina faina si se intinde cu mana sa iasa un dreptunghi.


 Aici avem ceea ce s-a pastrat la frigider o zi intreaga, aluatul se toarna pe pat de faina ca sa poata fi intins.

Aici avem aluatul impaturit , gata de pus la crescut.

4. Se impatureste de 3 ori pe o latura si apoi de 3 ori pe cealalalta latura. Se pune la crescut cu partea care a fost sus in jos, intr-un propsop cu faina din belsug ca sa nu se prinda de prosop. Se lasa 30 minute la cald.
5. Se incalzeste vasul de copt la cuptor , trebuie sa aiba capac si de preferat sa fie din sticla sau din ceramica dura. Eu am unul de ceramica, cu capac metalic, nu am capac original pentru el, dar functioneaza asa. Se incinge cuptorul la maxim ca vasul sa fie fierbinte cand vom pune aluatul.
6. Se scoate aluatul de la crescut dupa ce a trecut timpul si se pune cu partea de jos in sus in oala fierbinte, adica se intoarce dupa cum a fost la crescut. Nu se face altceva nimic decat ca se acopera cu un capac si se pune la cuptor 20 minute fara sa se deschida. 
7. Se scoate capacul de la oala si se mai lasa 10-15 minute, dupa cuptor, sa se rumeneasca painea deasupra dupa dorinta. Coaja painii este crocanta si miezul moale , des si crescut uniform, prin metoda aceasta painea este atat de buna incat eu numai din asta am sa fac. Se pot pune seminte, nuci, alune, orice doriti. Se poate servi cu unt, legume, dulceata sau tot ce va trece prin cap.




Sectiunea este asa imbietoare si seamana a paine de la tara !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Magazine on line